Solo Variety -sarjassa kilpaillaan parhaan puvun ja esityksen kokonaisuudesta. Kilpailun tuomaristo koostuu kokeneista cosplay-harrastajista, jotka palkitsevat sarjasta yhden (1) voittajan sekä yhden (1) varasijan. Kilpailun voittaja liittyy osaksi cosplayn suomenmestaruustiimiä ja lähtee edustamaan Suomea Ranskaan E2C-finaaliin joulukuussa 2026.
Olisitko sinä seuraava Solo Variety Champion? Tutustuthan huolellisesti kilpailusarjan sääntöihin ja arviointikriteereihin ennen hakemista!
Kilpailuhaku alkaa 27.1.2026 klo 18.00 ja päättyy 10.2.2026 klo 18.00. Kilpailuun haetaan Google Forms -lomakkeella. Solo Variety Champion -sarjaan valitaan seitsemän (7) kilpailijaa, sekä yhteensä kaksi (2) varasijaa. Kilpailijat valitaan hakemusten perusteella ja jokaiseen hakijaan ollaan yhteydessä sähköpostitse haun tuloksiin liittyen. Mikäli kaikki kilpailijapaikat eivät täyty hakuajan päätyttyä, järjestetään täyttöhaku.
SOLO VARIETY -SÄÄNNÖT
Nämä säännöt koskevat Solo Variety -sarjaa ja E2C:n Suomen karsintoja, jotka järjestetään osana Arctic Lights Comic Con -tapahtumaa. Sarjassa kilpaillaan yksilönä parhaan puvun ja esityksen kokonaisuudesta. Sarjan voittaja lähtee edustamaan Suomea Ranskan Toulouse Game Show’ssa joulukuussa 2026 järjestettävään E2C-finaaliin. Muistathan tarkistaa finaalia ja edustusta koskevat alkuperäiset englanninkieliset säännöt tapahtuman omasta sääntökirjasta. Muutokset karsintakilpailun tai finaalin sääntöihin ovat mahdollisia.
Hakijan tulee olla täyttänyt 18 vuotta 16.5.2026 mennessä ja hänellä tulee olla joko Suomen kansalaisuus tai pysyvä oleskelulupa Suomessa. Mikäli hakija on edustanut kansainvälisissä cosplay-arvokilpailuissa jotain toista maata, tulee hänen tutustua tarkemmin alkuperäisiin englanninkielisiin sääntöihin hakukelpoisuutta koskien.
Kilpailun toteuttaa Cosvision ry yhteistyössä Arctic Lights Comic Conin kanssa.
-
1.1. Ennen kilpailua kilpailijan tulee toimittaa kilpailun järjestäjille kattavat referenssikuvat hahmostaan sekä mahdollisista asusteista/propeista esituomarointia varten. Tuomaristo arvioi näiden kuvien perusteella kilpailijan valmistaman pukukokonaisuuden. Kuvissa tulee näkyä koko hahmo sekä kaikki puvun osat. Kuvakollaasit ovat sallittuja, mikäli on todettavissa, että kuvat perustuvat samaan pukuun.
1.2. Ennen kilpailua kilpailijan tulee toimittaa kilpailun järjestäjille täytetty esitietolomake ja build book, joissa hän kertoo pukunsa valmistusprosessista. Tiedot toimitetaan tuomareille, jotka tutustuvat niiden avulla kilpailijan pukuun ja sen valmistusprosessiin itsenäisesti ennen tapahtumapäivän esituomarointia. Kilpailijat saavat tarkemmat ohjeet build bookin tekemiseen myöhemmin.
1.3. Kilpailija tapaa tuomarit ainoastaan kerran esituomaroinnissa, jossa kunkin kilpailijan puku arvioidaan. Kilpailijan puku arvioidaan referenssimateriaalien perusteella, eikä tuomaristo ota huomioon kilpailijan omaa ulkonäköä. Kilpailija osallistuu esituomarointiin täydessä puvussaan ja kaikkine pukuun kuuluvine asusteineen/proppeineen. Jokaiselle kilpailijalle on varattu kahdeksan (8) minuuttia puvun arviointia varten.
1.4. Esituomaroinnin aikana tuomarit voivat kysyä kilpailijalta kysymyksiä puvun toteutuksesta ja lopputuloksesta sekä esittää esitykseen liittyviä ennakoivia kysymyksiä. He voivat myös koskea pukuun saatuaan siihen ensin luvan kilpailijalta. Kilpailija ei saa tuoda esituomarointiin mukanaan portfoliota, leikekirjaa, tekstiilinäytteitä tai muuta puvun tai esityksen valmistusta esittelevää lisämateriaalia. Kilpailijan tulee pystyä kertomaan puvustaan tai esityksestään suomeksi ja englanniksi.
1.5. Kilpailijan esitys arvioidaan kilpailun aikana tuomariston nähtyä kaikkien kilpailijoiden esitykset.
1.6. Tuomaristo ei ota arvioinnissaan huomioon kilpailijan aiempaa kokemusta puvuntekijänä, esiintyjänä tai kilpailijana.
1.7. Tuomarit eivät ota kilpailijoista tai heidän asuistaan tai propeistaan kuvia esituomaroinnissa.
1.8. Kilpailun päätteeksi tuomarit keskustelevat yhdessä ja päättävät E2C-karsinnoille yhden (1) voittajan ja yhden (1) varasijan. Tuomarien valintoihin vaikuttavat kilpailijoiden puvut ja esitykset pisteytyssääntöjen mukaisesti. Karsinnan voittanut kilpailija ja varasija eivät saa osallistua muihin karsintakilpailuihin ennen E2C-finaalia.
-
Puku: 50 % kokonaisarviosta
Puvun rakenne, mittasuhteet, istuvuus ja liikkuvuus
Puvun haastavuus, monipuolisuus ja käsityön laatu
Materiaalivalinnat ja värit
Yksityiskohtien huomioiminen ja viimeistely
Yhdennäköisyys hahmon kanssa
Esitys: 50 % kokonaisarviosta
Esityksen sisältö: onko esitys ymmärrettävä, miten esityksen kaari käsitellään, kuinka hyvin esitys sopii lähdemateriaalin luonteeseen ja kuinka omaperäinen esitys on
Parodia on sallittua ja arvioidaan sen mukaan, kuinka taitavasti se parodioi lähdemateriaalia ja sen luonnetta
Lavaesitys: kuinka äänet, musiikki, näyttämön rekvisiitta ja käyttö luovat tunnelmaa ja vievät tarinaa eteenpäin
Lavailmaisu: kuinka kilpailija esiintyy kehonkielellään ja kasvojen eleillään
Lisäksi kilpailijan arviointiin vaikuttavat positiivisesti:
Edustuskelpoisuus
Kilpailijan myönteinen asenne, aikataulujen ja ohjeistuksien noudattaminen sekä valmius englanninkieliseen kommunikointiin
-
3.1. PUKU
3.1.1. Ostetut ja muokatut puvut eivät ole sallittuja. Kilpailijan tulee tehdä pukunsa kokonaisuudessaan itse ja hänen on pystyttävä antamaan selvitys puvun valmistusprosessista tuomaristolle. Automatisoituja tuotantotyökaluja, kuten 3D-tulostinta tai kirjontakonetta, käyttäessään tulee kilpailijan valmistaa koneissa käytettävät tiedostot myös itse. Automatisoiduilla tuotantotyökaluilla tehtyjen osien määrä saa olla korkeintaan 50%puvun ja proppien kokonaisuudesta.
3.1.2. Savukoneiden käyttö puvussa ei ole sallittua turvallisuussyistä. Pieni pukuun integroitava järjestelmä voidaan sallia edellyttäen, että kilpailun järjestäjät ovat hyväksyneet sen etukäteen ja että se testataan tapahtumapaikalla.
3.1.3. Ostetut propit ovat sallittuja, mutta ne voivat vaikuttaa arviointiin negatiivisesti. Käsintehdyt propit ovat suositellumpia.
3.1.4. Kilpailijan puvun tulee olla valmis kilpailijan saapuessa karsintoihin tapahtumapaikalle. Matkustamisesta aiheutuneita vaurioita saa kuitenkin korjata saapumisen jälkeen.
3.1.5. Karsintakilpailuun saa osallistua puvulla, jolla kilpailija on kilpaillut aiemmin edellyttäen, että puvulla ei ole voitettu Suomessa järjestetyn kansainvälisen kilpailun karsintaa eikä sitä ole käytetty kansainvälisen kilpailun finaalissa.
Esimerkiksi: Extreme Cosplay Gathering, Nordic Cosplay Championships, Cosplayn Suomenmestaruuskilpailut, World Cosplay Summit, Cosplay World Masters, EuroCosplay Championships, International Cosplay League, Europa Cosplay Cup tai muu kansainväliseen cosplay-kilpailuun johtava esikarsinta.
3.1.6. Mikäli kilpailija tulee valituksi edustamaan Suomea E2C:n finaalissa, saa karsintakilpailussa käytettyä pukua käyttää myös finaalissa. Voittaja ja varasija eivät saa osallistua mihinkään muuhun karsintakilpailuun ennen E2C-finaalia.
3.2. HAHMOVALINTA
3.2.1. Valitun hahmon on oltava fiktiivinen hahmo lisensoidusta lähteestä ja siitä tulee esittää julkaistuja kuvia referenssiksi tuomaristolle. Sallittuja lähteitä ovat:
Aasialaiset animet ja mangat
Eurooppalaiset piirrossarjat ja sarjakuvat
Amerikkalaiset piirrossarjat ja sarjakuvat
Videopelit
Elokuvat ja televisiosarjat
Sentai tai Metal Hero
3.2.2. Kilpailussa ei saa käyttää epävirallisia hahmoja ja esimerkiksi kilpailijan itse suunnittelemat hahmot tai puvut ovat näin ollen kiellettyjä. Itsenäiset web-sarjat, henkilökohtaiset projektit, pelien beta-versiot tai julkaisemattomat teokset eivät kelpaa virallisiksi lähteiksi. Vain kaupalliset, virallisesti ja ulkoisesti julkaistut teokset ovat hyväksyttyjä. Kustomoitavat hahmot eivät ole sallittuja, ellei olemassa ole virallista oletusdesignia, jota noudatetaan tarkasti.
3.2.3 Hahmo ei saa olla genderbend-versio tai gijinka-versio hahmosta, ellei tämä hahmon versio ole osa alkuperäistä julkaistua lähdettä.
3.2.4. Hahmot, jotka perustuvat yksittäisiin piirroksiin, maalauksiin tai muihin lähteisiin, joissa hahmolla ei ole kerronnallista taustatarinaa (Sakizo, Scissors Crown, tms.) ovat sallittuja ainoastaan erityisluvalla. Erityislupa tulee kysyä jo ennen karsintaan hakemista.
3.2.5. Loukkaavat puvut tai maskeeraukset ovat kiellettyjä. Tähän sääntöön liittyvissä lisäkysymyksissä voit olla yhteydessä kilpailun järjestäjiin.
3.3. PROPIT JA NIIDEN TURVALLISUUS
3.3.1. Oikeiden aseiden käyttö kilpailussa on ehdottomasti kielletty. Asejäljitelmät, jotka vastaavat realistisia aseita, tulee merkitä punaisella teipillä ja aseiden piiput tulee tukkia. Kilpailujen järjestäjät auttavat tarvittaessa merkitsemisessä kilpailupäivänä.
3.3.2. Realistiset asepropit tai asejäljitelmät ovat sallittuja vain esityksen aikana lavalla ja virallisten kilpailijoiden kuvausten aikana. Muina aikoina propit tulee säilyttää suojattuna narikassa tai turvallisesti cosplayn backstagella.
3.3.3. Kun edellä mainittuja proppeja kuljetetaan kuvauspisteen, cosplayn backstagen ja esiintymislavan välillä, ne tulee pitää piilossa ja varmistaa, että ne voidaan kuljettaa turvallisesti.
3.3.4. Kilpailijaa kehotetaan tutustumaan Arctic Lights Comic Conin turvallisuussääntöihin tapahtuman UKK-sivulla.
-
4.1. ESITYKSEN SUUNNITTELU JA TOTEUTUS
4.1.1. Kilpailijan tulee valmistaa esitys, joka on kestoltaan vähintään 90 sekuntia (1:30 minuuttia) ja enintään 120 sekuntia (2:00 minuuttia) pitkä.
4.1.2. Esityksessä tulee käyttää taustavideota. Video voi sisältää kuvia tai videoklippejä. Runsaat vilkkuvat valot ja välähdykset videolla ovat kiellettyjä. Lavan ja taustavideokankaan mitat ilmoitetaan kilpailijalle ennakkoon.
4.1.3. Mikäli esityksessä on dialogia, tulee kilpailijan tuottaa laadukas ääniraita. Huonolaatuinen tai epäselvä ääniraita voi vaikuttaa esityksen pisteytykseen laskevasti. Dialogin tulee olla joko englannin tai suomen kielellä. Esityksen kielessä voidaan tehdä poikkeus, mikäli alkuperäinen taustanauha on kappale, joka on alkuperäisesti esitetty jollain muulla kielellä. Mikäli esityksessä käytetään tekstitystä, tulee kilpailijan sisällyttää tekstitys taustavideoon. Erillistä näyttöä tai kangasta tekstityksille ei ole. Ulkopuolisten ääninäyttelijöiden käyttäminen on sallittua, mutta käsikirjoituksen on oltava kilpailijan omaa käsialaa. Esityksessä ei ole mahdollista käyttää mikrofonia, vaan kaikki dialogi ja laulu tulee sisällyttää ääniraitaan.
4.1.4. Esityksen tulee olla luonteeltaan ja kieleltään sellainen, että se voidaan esittää ikärajattomassa tapahtumassa..
4.1.5. Esityksessä ei saa käyttää avustajaa.
4.1.6. Esityksen videon ja äänen tulee olla samassa tiedostossa MP4-muodossa. Kilpailijan tulee toimittaa tiedosto ennakkoon myöhemmin ilmoitettavaan määräaikaan mennessä. Lisäksi kilpailijan on suositeltavaa tallentaa tiedosto varmuuskopioksi ulkoiselle muistitikulle ja ottaa se mukaansa kilpailupäivänä.
4.1.7. Kilpailijan tulee toimittaa valotoiveensa ennakkoon annettuun määräaikaan mennessä. Kilpailijan tulee suunnitella itse omat valotoiveensa. Tämän lisäksi kilpailija voi halutessaan käyttää taustavideota luomaan värillistä valoa lavalle.
4.1.8. Kilpailijan tulee etukäteen ilmoittaa, minkälaisia lavasteita esitykseen kuuluu. Cosvision ry voi tapauskohtaisesti lainata esitykseen joitakin lavastuselementtejä, kuten pöytää tai tuolia. Varmistathan saatavuuden etukäteen järjestäjiltä.
4.1.9. Karsintakilpailuun ei saa osallistua esityksellä, jolla kilpailija on kilpaillut aiemmin. Esityksen tulee olla kokonaan uusi tai siinä saa olla enintään 50 % samaa materiaalia kuin aikaisemmin käytetyssä esityksessä.
4.1.10. Mikäli kilpailija tulee valituksi edustamaan Suomea E2C:n finaalissa, tulee hänen valmistaa finaalia varten uusi esitys.
4.2. GENERATIIVINEN TEKOÄLY ESITYKSEN SUUNNITTELUSSA
4.2.1. Generatiivisen tekoälyn käyttäminen kilpailumateriaalien luomisessa on kielletty. Cosvision ei nimeä ohjelmia, sovelluksia tai lisäosia, joita kilpailija ei saa käyttää kilpailuun liittyvien materiaalien tuottamisessa. Kilpailija on vastuussa käyttämistään ohjelmista ja niiden sisältämistä työkaluista.
4.2.1.1. Huom! Älykkäät työkalut, jotka hyödyntävät materiaalin omaa dataa, ovat sallittuja materiaalin käsittelystä. Esimerkiksi Photoshop Content-Aware Fill, joka analysoi kuvan pikseleitä ja täyttää valitun alueen samankaltaisilla pikseleillä.
4.2.2. Kuva- ja videomateriaalia ei saa tuottaa tai muokata generatiivisella tekoälyllä. Kuva- ja videomateriaaliin ei saa tuoda generatiivisella tekoälyllä luotuja elementtejä, kuten taustoja, rakennuksia, hahmoja, eläimiä jne. Mikäli kilpailija ei itse tuota kuva- ja/tai videomateriaalia tai niissä käytettyjä elementtejä, on kilpailijan vastuulla huolehtia materiaalin käyttöoikeuksista. Kolmannen osapuolen luomat materiaalit eivät saa olla generatiivisella tekoälyllä tuotettuja.
4.2.3. Ääniraidan tuottamisessa kielletään tekstistä puheeksi -tyyppinen ääniraidan tuottaminen generatiivisella tekoälyllä. Ääniraidan musiikin tulee olla ihmisen luomaa, eikä sitä saa luoda generatiivisella tekoälyllä. Dialogin tulee olla ihmisen lausumaa tai se voi olla leikattu pätkä esimerkiksi pelistä tai elokuvasta. Puhuttua ääntä saa muuttaa säätämällä äänentaajuutta editointiohjelmassa tai oman äänen päälle laitettavalla, ääntä muuttavalla ääniefektillä/-fillerillä.
4.2.4. Kilpailijan tulee tekniikkatietojen toimituksen yhteydessä lähettää lyhyt selvitys esityksensä teknisestä toteutusprosessista. Kilpailun järjestäjillä on oikeus pyytää toteutusprosessista lisäselvitystä, mikäli he epäilevät kilpailijan käyttäneen materiaalissaan generatiivista tekoälyä.
Esimerkki: “Taustanauha on tehty Adobe Premiere -ohjelmalla. Kuvamateriaali on pääosin suoraan pelistä paria omaa piirustustani lukuunottamatta. Ääninäyttelen oman hahmoni itse, mutta taisteluparin ääniraidat ovat leikattu suoraan pelistä.”
4.2.5. Mikäli kilpailija syyllistyy kiellettyjen generatiivisten tekoälyelementtien käyttöön, voidaan hänen rikettä koskevan osa-alueen pisteitä vähentää tuomaroinnissa tai kilpailija voidaan poistaa kilpailusta
4.3. LAVAN KÄYTTÖ
4.3.1. Esityksen tulee tapahtua lavalla, eikä sitä saa viedä lavan reunojen ulkopuolelle esimerkiksi yleisöön tai lavan ja yleisön väliselle alueelle.
4.3.2. Tuliefektit, kipinät, savu sekä mahdolliset tulitteet ja laservalot ovat kiellettyjä. Esitysten aikana lavalle ei saa levittää mitään siivoamista vaativaa materiaalia, esimerkiksi lasia, hiekkaa, nestemäisiä tai jauhomaisia aineita (tekoveri, pulverit, tekolumi, tms.), glitteriä tai terälehtiä. Mikäli kilpailija rikkoo sääntöä, ei hän voi sijoittua kilpailun palkintosijoille.
4.3.3. Lavan valmisteluun ei saa kulua yli 30 sekuntia. Esitys alkaa välittömästi kilpailijan esittelyn jälkeen. Esitykseen kuuluvat lavasteet tuodaan kilpailijan puolesta lavalle.
4.3.4. Lavaproppien tai lavasteiden tulee olla niin kevyitä, että 2-4 henkilöä pystyy kuljettamaan ne vaivatta lavalle ja jälleen pois lavalta esitysten välissä.
Esimerkki: Kaksi (2) pöytää, joihin molempiin tarvitaan kaksi (2) kantajaa, yhteensä neljä (4) kantajaa.
4.3.5. Kiinteän lavasteen maksimileveys on lavalle ja sieltä pois kuljetettaessa n. 200 cm ja vastaava maksimikorkeus n. 200 cm. Kilpailijan tulee huomioida lavasteen koon ollessa lähellä molempia sallittuja maksimimittoja, että sen turvallinen kuljettaminen saattaa tarvita enemmän kuin kaksi (2) henkilöä, mikä saattaa rajoittaa muiden kilpailijan lavasteiden määrää. Kilpailun järjestäjillä on oikeus kieltää kilpailijaa käyttämästä jotakin lavastetta esityksessään, mikäli sen kuljettaminen lavalle tai lavalta pois on liian haasteellista tai se katsotaan vaaralliseksi. Kilpailija on itse vastuussa siitä, että lavasteet ovat riittävän kestävät ja tukevat kuljettamista varten. Kilpailijaa kannustetaan olemaan yhteydessä kilpailun järjestäjiin, mikäli lavasteiden sopivuus arveluttaa.
4.3.6. Mikäli kilpailija itse toimittaa esityksen ajaksi lavalle sitä suojaavan ja helposti siirrettävän suojan (esim. pressun), on pienimuotoinen sotkun aiheutuminen mahdollista sallia. Tähän tarvitaan kuitenkin aina erityislupa kilpailun järjestäjiltä ennen esityksen tekniikkatietojen lähettämistä.
4.3.7. Kilpailijan tulee pystyä siirtymään lavalle ja esiintymään lavalla puvussaan ilman ulkopuolista apua. Puvussa tulee pystyä liikkumaan portaita ylös ja alas.
-
5.1. Kilpailija on velvoitettu käymään valo- ja videokuvauksessa tapahtuman aikana. Kilpailijat saavat henkilökohtaiset kuvausajat ja lisätietoa kuvauksiin liittyen lähempänä tapahtumaa. Kuvaukset järjestetään lauantain ja sunnuntain aikana (16.-17.5.2026). Mikäli kilpailija ei osallistu kuvauksiin, ei hän voi sijoittua kilpailussa palkintosijoille.
-
6.1. Kilpailija sitoutuu noudattamaan kilpailujen järjestäjien ohjeita sekä toimittamaan pyydetyt tiedot ennen kilpailua annettuihin määräaikoihin mennessä. Lisäksi Arctic Lights Comic Conissa kilpailun viikonloppuna kilpailijan tulee suoriutua kaikista kilpailuun liittyvistä tehtävistä ja noudattaa annettuja aikatauluja.
Kilpailijan tulee toimittaa ennen kilpailuja:
Kilpailijatiedot
Esituomarointiin tarvittavat materiaalit
Referenssikuvat, esitietolomake, build book
Esityksen tekniikkatiedot
Selvitys esityksen teknisestä toteutuksesta, synopsis, lavakartta, valotoiveet, taustavideo
Kilpailijan tehtävät kaksipäiväisen tapahtuman aikana:
Esituomarointiin osallistuminen
Lavamiittiin sekä esitysharjoituksiin osallistuminen
Valo- ja videokuvauksiin osallistuminen
Kilpailussa esiintyminen
6.2. Mikäli kilpailija ei henkilökohtaisista yllättävistä syistä pysty osallistumaan kilpailuun, tulee hänen ilmoittaa siitä kilpailun järjestäjille mahdollisimman pian.
-
7.1. Karsintoihin osallistuva kilpailija saa viikonloppulipun Arctic Lights Comic Con 2026 -tapahtumaan. Mikäli kilpailija on ostanut lipun tapahtumaan, noudatetaan näissä tapauksissa lippukaupan sopimusehtoja.
7.2. Kilpailijalle on cosplayn backstagella tarjolla pientä suolaista ja makeaa evästä sekä virvokkeita.
7.3. Kilpailijalla on lupa yhteen avustajaan cosplayn backstagella, mikäli hän tarvitsee apua esimerkiksi pukeutumisessa tai lavasteiden kasaamisessa. Avustaja ei kuitenkaan saa osallistua esitykseen. Mahdollisen avustajan tiedot tulee ilmoittaa kilpailun järjestäjälle ennakkoon ja avustajalla tulee olla maksettu lippu tapahtumapäivälle sisäänpääsyä varten.
-
8.1. Mikäli kilpailija ei toimita pyydettyjä tietoja annettuun määräaikaan mennessä, voidaan hänen kilpailuun osallistumisensa evätä. Kilpailussa aikataulujen tai muiden sääntöjen noudattamatta jättäminen johtaa automaattisesti pistevähennyksiin. Joissakin tapauksissa kilpailija voidaan evätä palkintosijoilta tai hänet voidaan poistaa kilpailusta kokonaan.
8.2. Kilpailussa noudatetaan Suomen lakia. Laiton toiminta tai lain rikkominen johtavat automaattisesti kilpailijan poistamiseen kilpailusta, minkä lisäksi tapaus raportoidaan viranomaisille.
HAKUAIKA
27.1. - 10.2.2026
Hakulomakkeessa kysytään muun muassa seuraavia asioita:
Etu- ja sukunimi
Nimi, jolla haluat esiintyä kilpailussa
Discord-nimimerkki. Discordiin perustetaan ryhmä kilpailuun hyväksytyille kilpailijoille.
Englanninkieliset persoonapronominisi
Puhelinnumero
Sähköpostiosoite
Kilpailupuvun hahmo ja lähdemateriaali
Puvun referenssikuvat PDF-muodossa yhdellä A4-liuskalla.
Esittele cosplayhin liittyvää osaamistasi listaamalla korkeintaan viisi (5) esimerkkiä. Voit käyttää osaamisesi esittelyyn esimerkiksi viimeisimpiä pukujasi, parhaita pukujasi, parhaita kilpailusijoituksiasi tai muuta oleellista projektihistoriaasi.
Valokuvia edellisessä kysymyksessä mainituista puvuista/projekteista.
Kerro pukusi valmistamisesta ja itsestäsi puvun tekijänä. Miksi juuri tämä puku? Miten olet toteuttanut tai aiot toteuttaa sen? Millaisia tekniikoita olet käyttänyt tai aiot käyttää?
Valokuvia puvun valmistamisesta ja/tai nykytilasta.
Kerro esityksestäsi ja itsestäsi esiintyjänä. Mikä inspiroi tähän esitykseen? Millainen on esityksen juoni tai millaisia asioita aiot esityksessäsi tehdä?
Arvioi prosentein kuinka valmiita pukusi ja esityksesi ovat.
Miksi juuri sinut pitäisi valita kilpailijaksi? Miksi haluat kilpailla E2C-karsinnoissa?
Kuvat ©nyymix: ©Mikael Peltomaa, ©nyymix | Kuvissa: torucos Lisa Poutiainen, Ilona Cosplay
